FUK predstavlja zakonsku obavezu shodno Zakonu o finansijkom upravljanju i kontroli u javnom sektoru FBIH koji je objavljen 18.05.2016., Sl. novine FBIH broj 38/2016.
Pravilnik o provođenju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u javnom sektoru FBIH, objavljen u Službenim novinama FBIH broj 6/17 propisuje i rokove za realizaciju određenih aktivnosti u postupku uspostavljanja sistema FUK. U čl. 14 pomenutog pravilnika određen je rok za dostavu imenovanja Koordinatora za FUK što predstavlja prvi element uspostave sistema FUK.
FUK odnosno finansijsko upravljanje i kontrola (interna kontrola) obuhvataju cjelokupni sistem finansijskih i drugih kontrola, uključujući i organizacionu strukturu, metode i procedure, i to ne samo finansijskih sistema, već i operativnih i strateških sistema organizacije.
Korisnici javnih sredstava uspostavljaju finansijsko upravljanje i kontrolu, koja se sprovodi politikama, procedurama i aktivnostima sa zadatkom da se obezbjedi razumno uvjeravanje da će svoje ciljeve ostvariti kroz:
1) poslovanje u skladu sa propisima, unutrašnjim aktima i ugovorima;
2) realnost i integritet finansijskih i poslovnih izveštaja;
3) ekonomično, efikasno i efektivno korišćenje sredstava;
4) zaštitu sredstava i podataka (informacija).
Finansijsko upravljanje i kontrola obuhvata sljedeće elemente:
1) kontrolno okruženje;
2) upravljanje rizicima;
3) kontrolne aktivnosti;
4) informisanje i komunikacije;
5) praćenje i procjenu sistema.
Finansijsko upravljanje i kontrola organizuje se kao sistem procedura i odgovornosti svih lica u organizaciji.
Za uspostavljanje, održavanje i redovno ažuriranje sistema finansijskog upravljanja i kontrole, odgovoran je rukovodilac korisnika javnih sredstava.
Rukovodilac korisnika javnih sredstava može prenijeti nadležnost za uspostavljanje, održavanje i redovno ažuriranje sistema finansijskog upravljanja i kontrole na lice koje on ovlasti.
Finansijski experti Quality Certa imaju vrhunsko predznanje i dugogodišnje iskustvo u uspostavljanju (izradi) i implementaciji sistema finansijskog upravljanja i kontrola kod korisnika javnih sredstava i u procesu uvođenja interne revizije u skladu sa standardima međunarodnog okvira profesionalne prakse i propisima koji uređuju internu reviziju u Bosni i Hercegovini.